Над 38 потребители в община Девня ще продължат да получават патронажна грижа до края на годината
В подкрепа на противоепидемичните мерки по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация Община Девня продължава изпълнението на дейностите по доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите) с цел ограничаване контактите на следните групи лица:
• Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване;
• Хора с увреждания;
• Възрастни в риск.
„Възрастен в риск” е лице, което е:
- в зависимост от грижа, поради увреждане, неподвижност или невъзможност за водене на независим и самостоятелен живот;
- в случай, че лицето или член на семейството му е поставено под карантина във връзка с COVID-19;
- самотен/ни родител/и с дете/ца до 12 г., които са в невъзможност да оставят децата си сами.
В създаденият диспечерски център, на телефон 0885 942094 възрастни хора и хора от рискови групи могат да заявяват доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
Заявки ще се приемат всеки работен ден от 08.00ч.- 16.30ч.
Осигурен е транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата, лични предпазни средства и дезинфектиращи препарати.
Дейностите ще се изпълняват в рамките на процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания-Компонент 3“, осъществена с фифансовата продкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешки ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз, проект BG05M9OP001-2.101-0121 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Девня“.
